بابک مینایی درباره مستند جدیدش گفت:مستند راوی جاده ابریشم  روایت زندگی و پرتره ای از زندگی پرویز بهرام، دوبلور قدیمی تلویزیون و گوینده قصه های شب است. وی ادامه داد: ماجرای آشنایی من با آقای پرویز بهرام به مستند قبلی من با موضوع «امامزاده صالح» برمی‌گردد، جایی که برای این کار به دنبال یکn-parviz-Bahram نریتور بودیم که صدایش مناسب این اثر باشد و در همین پروژه با ایشان به عنوان گوینده کار کردم. همان زمان به ذهنم آمد که بسیار خوب است تا پرتره ای از زندگی او بسازیم که بتواند اثری ماندگار از این دوبلور قدیمی تلویزیون و گوینده قصه های شب به یادگار بماند چرا که همه ی ما با صدای خاطره انگیز ایشان در دهه ها و به ویژه مستند «جاده ابریشم» در دهه 60 خاطرات زیادی داریم.

بابک مینایی درباره روند ساخت این اثر گفت: از تیر و مرداد سال گذشته کار را آغاز کردیم. در ابتدا ایشان تمایل به ساخت پرتره ای از خودش نداشت اما با تلاش های پسرش آرش بهرام، راضی به این اتفاق شد. در اقدامی جالب، او از من خواست که تصویربرداری اثر را در مکان هایی انجام بدهیم که برایش خاطره انگیز است و شاید سال هاست که به آن جا سر نزده است. برای مثال او به همراه تعدادی از شعرا از جمله ملک الشعرای بهار، جلسه های دورهمی در اواخر هفته در دماوند برگزار می کردند به همین دلیل بخشی از صحنه ها را در دماوند گرفتیم. ایشان در آن جا از خاطرات جلسات شعرخوانی شعرا و خواندن شعر آن ها به دلیل زیبایی صدایش تعریف کرد.علاوه بر این، تا یک دهه قبل کار وکالت انجام می‌داده است، به همین دلیل در یکی از صحنه ها نیز به دفتر وکالت قبلی‌اش رفتیم که بسیار خاطره انگیز بود.

این کارگردان اضافه کرد: این مستند پس از پایان مراحل تصویر برداری و تدوین، هم اکنون آماده پخش از تلویزیون و شرکت در جشنواره‌های داخلی است. در این اثر 48 دقیقه ای با بسیاری از دوبلورها مثل خانم مریم نشیبا و آقایان منوچهر والی زاده، ایرج رضایی، غلامعلی افشاریه، بهروز رضوی ومصاحبه کردیم. صحبت هایی با شبکه مستند انجام شده است تا ضمن برگزاری مراسم رونمایی برای ایشان، از این شبکه نیز پخش شود. در این صورت، این کار در راستای مجموعه تولیدات شبکه مستند درباره ی دوبلورها خواهد بود که قسمت هایی از آن نیز پخش شده است.

عوامل این مستند عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان:  بابک مینایی

دستیار کارگردان:  ساتیا آهدوخش

فیلم بردار:  علیرضا اسد نژاد

تدوین و اصلاح رنگ : محدثه گلچین عارفی

صدابردار:  رسول دهقان زاده

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان